Feeds:
Posts
Comments

Archive for February, 2012

makcik penjual sangkar

Aku kembali aktif menjual sangkar. . Customer pertama pada weekend cuti maulid nabi. .

Seronok sgt dpt kerja di tempat sendiri. .

X payah fikir nak balik kampung ujung minggu. .

Duduk di rumah dan aku dh x berpeleseran mcm biasa.

Kalo cuti aku jadi surirumah sepenuh masa. .best jugak. .

Melayan keluarga, main game. .masak2 utk keluarga. .

Mak pon dah memberi kepercayaan kepada aku utk memasak seisi rumah. .

Lepas balik aku boleh singgah pantai morib, kalo nak singgah ler. .

Tapi x singgah pon lagi setakat ni. .

Boleh carik ilham utk aku berkarya. .

Banyak cerita yg boleh aku berkongsi bersama. .

Skrg aku berpuasa waktu kerja dan cuti puasa waktu cuti.

Nampaknya berat aku x turun2, terpaksa puasa time cuti. Ini pon ada kakak2 yg nakal x bagi pose hari jumaat sebab derang selalu buat makan2. .

Hari jumaat bolehlah aku bawak mihun goreng ke. .boleh makan ramai2. .

Save jugakla duduk dgn mak. .

Semalam aku g jakel. . Shopping kain lagi. .

Sebab yg 1st batch aku dah jual n bahagi2 utk adik2 dan kaum keluarga. .

Seb bek hubby pon setuju tinggal di rumah mak. .

Hari ni 1st time g pasar malam kat otw balik. .

Bestnyer. . Akhirnya dapat gak makan vaday. .

Cantik dah mOrib skrg. . Dulu2 ingat masa kecik g morib ada pesta mandi safar. .

Syioknyer dulu. Kalo mak mmg x suka jalan2 sgt. . So slalulah ikut nenek jenjalan. .

Advertisements

Read Full Post »

Balik kerja mengidam makan cempedak . .aku singgah tepi jalan.

Rm4 aku tawar dapatlah rm3 sekilo. Lumayan. So aku amek 2 bijik, ingat nak bagi makcik2. .yela rumah dah dekat2. .

Tgk ade duryan belanda baru ckp dgn mak pasal duryan belanda yg super mahal semalam.

Aku nak beli, makcik tuh tak kasi, dia kata tak elok tu. .

Aku cakap kalo mcm tuh bagilah aku sebijik. .

Dia bagi. . Ada besar sket dari penumbuk aku.

Sampai rumah, tak sabar rasanya. .

Nasib baik tinggal dgn mak. Rumah nak kemas. .makan dah sedia.

Mak tanya nak goreng cempedak ke. . Aku ckplah nak. .buat jus duryan belanda. .

Alhamdulillah. . Tercapai hasrat. .

Tapi dah puasa hari ke-3 ni. Perut mcm mengecut. .

Mak suruh nizam temankan aku jogging pagi2. .

Masalahnya larat ke aku? ? ?

Nanti mengantok lak time driving. . Dahlah ofis dah jauh sket. .

Tapi semuanya baik dan positif. .

Read Full Post »

bahagia

Aku sedar sebenarnya aku sgt x suka kerja d dispensary. .

Mana taknya setiap hari menyelesaikan masalah. Ada tak satu hari yg xde masalah. .

Aku rasa org yg suka challenge suka kerja2 mcm2 ni. .

Tadi jumpa kawan lama dia amek ubat utk mak dia. .alahai. . Teringat zaman dolu2. .hihi. .

Zaman kanak2 riang gembira. Boss minta aku in charge opd n tgk2kn ipd. Rasa mcm sedih jek bila rasa diri ini bersendirian.

Sebab kebanyakannya junior baru habis PRP. . Harap2 derang plan utk stay lama. .

Barulah syiok sket. .

Read Full Post »